maandag 26 mei 2014

IEMES Week 1


Vroeg opstaan, lunchpakketje maken en de deur uit. Ik moet maar weer aan geloven; Schooljaar is begonnen.
Mijn eerste jaar op het International Event, Music and Entertainment Studies.

Ik heb geen idee wat mij staat te wachten, maar ik ben benieuwd wat voor uitdagingen ik tegemoet ga!
De eerste weken was een beetje voornamelijk kennis maken. Wie zijn mijn klasgenoten, wie zijn mijn docenten, waar moet ik heen en hoe groot is de werkdruk.


Tijdens de zogenoemde IEMES Weken krijg ik seminars van mensen uit de industrie. Een mogelijkheid om vragen te stellen en eventueel je voorbeeld ontmoeten.

Het gastdocent van het jaar is Eric Corton, DJ bij radiostation 3FM en acteur. Hij vertelde hoe hij in de industrie terecht is gekomen en wat zijn succesfactor is geweest.

Leon v.d. Zanden, een stand-up comedian, Hein Fokker (MOJO Concerts), Pieter Cornelis (Directeur van pretpark Toverland) en Eddy Zoëy (televisie persoonlijkheid en muzikant) zijn de overige seminars die ik heb gevolgd.


TV persoonlijkheid Eddy Zoëy tijdens de seminar

 

De twee seminars die mij het meest heeft geïnspireerd zijn van Eric Corton en van Hein Fokker.

Het netwerk van Hein Fokker en zijn beroep zou ik later willen overnemen. Hij heeft met grote namen gewerkt zoals The Rolling Stones, AB/DC en hij is de huidige manager van The Residents. Verder werkt hij als media coördinator en consultant van grote festivals als Lowlands, Pinkpop en North Sea Jazz Festival.

 

In mijn toekomst zie ik mezelf backstage werken op grote evenementen en als verantwoordelijke over de promotie van een evenement. Dit is wel een richting waar ik later op zou willen wanneer ik klaar ben met de opleiding.

Kort gezegd, een fascinerende week en ik kan niet wachten wat hierna volgt..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten