maandag 26 mei 2014

Q&A Lifestyle Event

Vorig jaar heb ik een studie gevolgd in Amsterdam; Cultureel en Maatschappelijke Vorming. Uiteindelijk was het niet de juiste opleiding voor mij, ondanks ik helemaal thuis voelde. Ik heb drie geweldige meiden leren kennen waar ik in het tweede semester met hun een concept heb gepitcht voor Club Trouw. Ook al hebben wij niet gewonnen, maar wij zijn wel tweede geworden met ons concept!

Toen ik de school verlaatte gingen mijn meiden verder met het idee en wouden het ook echt realiseren. Q&A Lifestyle Event werd geboren.

Een urban lifestyle event waar alles wat met urban te maken had terug kwam in het evenement.  In oktober van 2013 vond de eerste editie plaats in The Sugarfactory in Amsterdam. Samen met mijn klasgenootje Esma gingen wij daarheen, niet alleen om te supporten, maar ook met een kritische kijk hoe wij het eventueel zelf kunnen doen.

Voordat het evenement plaats vond is mij opgevallen dat zij enorm hun best deden om een pre-exposure mee te geven aan hun doelgroep. Op social media en op mijn voormalige school (Hogeschool van Amsterdam) werd het enorm gepromoot.

Beetje bij beetje werd er steeds meer bekend gemaakt op hun Facebookpagina;
Ben de Boef, een bekend tattoo artiest en Shon Price, kunstenaar en grafisch designer hielden een expositie genaamd “Support the Local”. Als boodschap gaf hij door dat ondanks de vele talenten in de wereld, men moet ook kijken naar de talenten in hun eigen gemeenschap en hun ook steunen.
Leeroy Molly, lid van de bekende rapgroep Zwart Licht was de presentator van de avond, samen met zijn goede vriend Papa Ghana die in Amsterdam bekend is als MC’er.
Een opkomend online webwinkel “My Oh My Amsterdam” verkocht funky, cool, urban accessoires en kleding.
Verder was er een DJ aanwezig (DJ Quincy Glenn, een oude klasgenoot van mij) die de muziek verder verzorgde.

De hoogtepunt van de avond was de Urban Quiz waar het publiek kans maakte op leuke prijzen. De vragen is allemaal gerelateerd aan de urban cultuur. Bij binnenkomst kreeg je de formulier waar je de antwoorden van de quiz kon opschrijven. Er waren verschillende categorieën waar de vragen vandaan kwamen. Tijdens de quiz merkte ik wel dat je wat kennis moest hebben om de vragen te beantwoorden.

Toen wij op de locatie aankwamen viel mij meteen op dat de opkomst lager was dan gedacht. Ik betaalde €7,50 alleen voor de entree. Het was best prijzig voor wat zij aanboden..
Eenmaal binnen zag ik de galerij van kunstwerken van Ben de Boef en Shon Price. Dit werd in de gang tentoongesteld en het was het eerste wat je zag voordat je de zaal binnenliep. Veel mensen waar ik op school mee heb gezeten waren aanwezig, dus was leuk om hun gezichten weer te zien na een half jaar niet gezien te hebben.
Het duurde best lang voordat het hoofdprogramma, de urbanquiz, begon. Ook al kletste ik met mijn oude klasgenoten viel het mij nog steeds op dat hun achter schema liepen.

Later kreeg ik te horen dat kledingzaak Paper Daily hun nieuwe collectie aan het lanceren was. Daar hadden zij beter naar kunnen kijken, omdat de doelgroep wat op Q&A Lifestyle zou afkomen zijn dus naar de lancering party gegaan. Hierdoor liepen zij hun doelgroep mis.
Want toen ik door de zaal scande, oogde het nog steeds wel leeg, ondanks dat er wel een opkomst was van ongeveer 70 tot 100 man. Mijn vraag wat daarbij opkwam is ook, kwamen er alleen mensen op het evenement af omdat ze de organisatoren of de artiesten kenden? Of kwamen ze echt op het evenement af?

Na een half uur uitloop begon het uiteindelijk. Helaas konden wij het hele evenement niet tot het eind meemaken omdat wij weer de trein richting Nijmegen moesten pakken.
Maar als je nog nooit met urban cultuur in aanraking ben gekomen, is Q&A Lifestyle Event de perfecte mogelijkheid om daarmee kennis te maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten