Tijdens de eerste IEMES week hebben wij een excursie
gemaakt naar het pretpark Toverland in Sevenum.
Na aanleiding van de verplichte seminar dat wij eerder
van de week op school hadden van dr. Pieter Cornelis. Hij is ook docent aan het
Fontys Academy of Creative Industries (ACI) waar hij onder andere het vak
Advanced Course Theme Park Concepting geeft.
De laatste twee jaar heeft hij als directeur Strategie en
Ontwikkeling van Toverland naar een andere kant opgestuurd. Tijdens zijn
seminar vertelde hij dat Toverland voornamelijk op de doelgroep van 0 tot 13
jaar is. En dat de doelgroep weer terug komt wanneer zij zelf kinderen hebben.
Door nieuwe attracties te bouwen willen zij de doelgroep van 14 tot 20 jaar trekken.
Natuurlijk konden wij de attracties niet weerstaan en
gingen die als allereerste uittesten. De houten achtbaan, pff.. Ik heb geen
idee hoe vaak ik daarin ben geweest, maar was echt een leuke attractie!
Je zag wel meteen dat het gericht was op kinderen. In de
grote hal zag je attracties staan dat echt was bedoeld voor de jongere
doelgroep.
Er waren maar in totaal iets van 4 attracties dat aantrekkelijk
genoeg was voor de oudere doelgroep.
Ik moet wel toegeven dat het best lastig was om drie tips
en tops te bedenken voor Toverland. Maar door een paar keer door het park te
lopen en hebben overlegd met mijn klasgenoten konden wij op drie tips en tops
denken.
Ik hoop dat Toverland hier wat aan heeft om zo de
doelgroep te kunnen bereiken die zij willen bereiken.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten