dinsdag 10 juni 2014

Toverland


Tijdens de eerste IEMES week hebben wij een excursie gemaakt naar het pretpark Toverland in Sevenum.

Na aanleiding van de verplichte seminar dat wij eerder van de week op school hadden van dr. Pieter Cornelis. Hij is ook docent aan het Fontys Academy of Creative Industries (ACI) waar hij onder andere het vak Advanced Course Theme Park Concepting geeft.

De laatste twee jaar heeft hij als directeur Strategie en Ontwikkeling van Toverland naar een andere kant opgestuurd. Tijdens zijn seminar vertelde hij dat Toverland voornamelijk op de doelgroep van 0 tot 13 jaar is. En dat de doelgroep weer terug komt wanneer zij zelf kinderen hebben. Door nieuwe attracties te bouwen willen zij de doelgroep van 14 tot 20 jaar trekken.

Met een opdracht op zak die luidt; “Bedenk drie tips en tops van Toverland” ging de eerstejaars op pad.

Natuurlijk konden wij de attracties niet weerstaan en gingen die als allereerste uittesten. De houten achtbaan, pff.. Ik heb geen idee hoe vaak ik daarin ben geweest, maar was echt een leuke attractie!

Je zag wel meteen dat het gericht was op kinderen. In de grote hal zag je attracties staan dat echt was bedoeld voor de jongere doelgroep.

Er waren maar in totaal iets van 4 attracties dat aantrekkelijk genoeg was voor de oudere doelgroep.

Ik moet wel toegeven dat het best lastig was om drie tips en tops te bedenken voor Toverland. Maar door een paar keer door het park te lopen en hebben overlegd met mijn klasgenoten konden wij op drie tips en tops denken.

Ik hoop dat Toverland hier wat aan heeft om zo de doelgroep te kunnen bereiken die zij willen bereiken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten