dinsdag 10 juni 2014

Nederland - Colombia

Het zal nog even duren voordat de Wereld Kampioenschappen Voetbal gaat beginnen, maar vandaag vond de oefenwedstrijd Nederland tegen Colombia plaats in Amsterdam ArenA.

Mijn vader, broertje en zusje zijn helemaal gek op voetbal. Zelf ben ik geen super fan van voetbal, maar tijdens de WK vindt ik het wel leuk om te kijken.
Mijn broertje vertelde dat hij graag naar de wedstrijd wou gaan.
De wedstrijd tegen Colombia was de eerste keer in de geschiedenis dat Nederland tegen hun moest spelen.
Mijn broertje had online de kaarten gekocht voor de wedstrijd. De dag van de wedstrijd was aangebroken. Omdat iedereen van school kwam, hadden wij afgesproken bij Amsterdam Bijlmer ArenA station . Op de plein zag je dat iedereen of in het oranje was gehuldigd, of met de kleuren van de Colombiaanse vlag.

Wanneer je op het plein rondliep, iedereen was vrolijk, groette elkaar en proefde je de sfeer van de WK goed! Ook al duurt het even voordat de WK daadwerkelijk begint.
De wedstrijd begon om 20.30 uur. De route naar onze plaatsen in de Arena waren makkelijk te vinden. Overal stond duidelijk aangegeven waar je moest zijn en hoe je moest lopen. Enigste nadeel was dat ik echt eindeloos de trap op liep, waardoor ik eenmaal boven was aangekomen helemaal buiten adem! Misschien is het een teken om te gaan sporten?!

Eenmaal aangekomen op onze plaatsen (wat best goede plaatsen waren, dankzij broertjelief) konden we wachten tot de wedstrijd begon..

De wedstrijd zelf was spannend, er werd een doelpunt gemaakt, maar die bleek niet geldig te zijn. De eindstand bleef 0-0. Tijdens de rust periode was er een optreden van Nederlandse volkszangers met Braziliaanse danseressen. Ik had zelf niet zo goed op gelet, omdat ik op dat moment drinken ging halen voor de familie. Mijn vader had van tevoren een kaart gekocht waar je geld op kon zetten en daarmee kon betalen. Dit is een handig middel voor het zo’n grote stadion, omdat alles digitaal werd gedaan, waardoor zij niet met geld hoefden rond te lopen.
Alles ging in een rap tempo en kreeg al snel wat te drinken.

Na de wedstrijd gingen wij terug naar de parkeergarage om de auto de halen. Het heeft anderhalf uur geduurd voordat wij eindelijk aan de beurt waren bij de parkeerautomaat. Er was maar één automaat aanwezig waar iedereen gebruik van moest maken. Dat was echt een minpunt en duurde erg lang. Toen wij eindelijk hadden betaald, duurde het nog al een half uur voordat wij de parkeergarage uit konden rijden door de drukte. Amsterdam ArenA had meer parkeerautomaten moeten hebben, waardoor alles sneller konden gaan. Er waren ook geen verkeerregelaars aanwezig die het verkeer in de parkeergarage kon begeleiden, waardoor alles beter soepeler kon verlopen.

Verder was het een leuke avond dat ik samen met mijn familie kon doorbrengen. Plus ik kijk ook echt uit naar de WK wedstrijden in de zomer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten