dinsdag 10 juni 2014

Antwerpen

Kerstdagen zijn voorbij en de jaarwisseling komt dichterbij! Ik had totaal geen zin om tijdens de jaarwisseling in Nijmegen te blijven. Elk jaar is hetzelfde feestje, waar dezelfde mensen komen. Ik had geen zin om binnen te zitten wanneer de jaarwisseling zou plaats vinden. Ik wou gewoon naar buiten kunnen gaan en lekker van de vuurwerkshow kunnen genieten.

Tijdens onze zoektocht kwamen wij snel op Antwerpen. Het was redelijk goedkoop lastminute. En het was ook een plek waar ik nog nooit ben geweest.

Wij hadden via NS Highspeed van tevoren treinkaarten gekocht en hadden een hotel geboekt vlakbij het centrale station van Antwerpen. 

Op 30 december ging ik al richting Amsterdam, om mijn vriend op te halen. We hadden besloten om de nacht daar door te brengen bij zijn tante omdat hij op die dag nog moest werken.

De volgende dag vertrokken wij vroeg richting Antwerpen. De treinreis is allemaal soepel verlopen. Bij het hotel konden wij al meteen inchecken en konden wij onze kamer bekijken. Voor maar €20,- extra konden wij een late check-out doen, waardoor wij op nieuwjaarsdag lekker kunnen uitslapen.

Eenmaal gesetteld in onze kamer en een middagdutje gedaan gingen wij de stad in. In de stad kregen wij te horen dat de winkels maar tot 16.30 uur open waren, dus we gingen echt powershoppen!

Wat mij wel opviel is toen wij een hapje wouden gaan eten dat veel restaurants dicht waren. Misschien omdat het nieuwjaar is, maar ik zou denken dat je als horeca ondernemer gebruik wil maken dat de winkels extra vroeg dicht zijn.

Toen we eindelijk een restaurant hebben gevonden dat wél open was, zaten wij precies in de tocht van de deur. Het was buiten onder de vriespunt, dus we waren best bang dat we ziek zouden worden.

Het eten dat wij besteld hadden kwam best snel, en hadden het gevoel dat we beetje werden opgejaagd door het personeel.

Toen we terug kwamen in onze hotelkamer openden we het fles champagne dat wij de dag van tevoren in Amsterdam hadden gekocht. Na paar uurtjes Vlaamse televisieprogramma’s gekeken, besloten we om naar de kade te gaan om het vuurwerk te bekijken.

 

In het centrum werd het duidelijk aangegeven hoe je bij de kade moest komen. We waren een kwartier voor de jaarwisseling bij de kade aangekomen.

De vuurwerkshow was echt mooi om te zien. Maar er werd niet afgeteld tot de jaarwisseling wat ik erg jammer vindt.

Na de vuurwerkshow gingen wij terug naar het hotel, en ploften op bed neer in slaap…

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten