dinsdag 10 juni 2014

Kingsnight; 8Bahn

De nacht voor de allereerste Koningsdag in Nederland. Overal door heel Nederland worden feesten gehouden om de verjaardag van de koning te vieren.

Mijn schoonmoeder werd van de week 60 jaar en vierde haar verjaardag in het weekend (op Koningsdag), besloten ik en mijn vriend om de Koningsnacht te vieren met onze vrienden.

Wij hadden al van tevoren afgesproken dat wij naar 8Bahn in Arnhem zouden gaan.

8Bahn is een festival waar voornamelijk technomuziek wordt gedraaid. Het was sowieso mijn eerste technofeestje en de eerste keer dat ik uit ging met mijn vriend. Dus ik was erg benieuwd hoe alles ging verlopen!

De winkels gingen sluiten, je ziet overal in de stad meer oranje kleuren. Koningsnacht gaat beginnen!
8Bahn werd gehouden bij Musisplein in Arnhem, op loopafstand van centraal station.

Toen wij daar waren aangekomen was het niet druk, waardoor wij hadden besloten om even in het centrum te kijken voordat wij terug gingen. Het was een gratis festival waar je makkelijk naar binnen en naar buiten kon komen. Er waren maar beperkte in – en uitgangen. Alle in – en uitgangen waren bemand met beveiliging.
Er was één podium in het midden, en verder waren nog tenten waar men eten en drinken kon halen.

Via de nicht van mijn vriend konden wij van haar gratis drinken krijgen. Toen ik even later zelf wat te drinken ging halen, zag ik dat er niet met muntjes werd gewerkt. Dit vond ik aan de ene kant wel slim, omdat je te maken had met mensen die in – en uit liepen. Maar aan de andere kant, je had wel te maken met veel geld in één tent. Dit was wel een risico.
Er hing wel een leuke, gezellige sfeer. Je zag dat iedereen naar zijn zin had en aan het genieten was van de muziek.

Er liep genoeg bewaking rond om te kijken of alles goed verliep.
Om 23.45 uur was het helaas weer afgelopen. De feest ging wel verder in club Luxor (naast het centraal station), maar omdat wij de volgende dag moesten meehelpen met de voorbereidingen van de verjaardag, hadden wij besloten om afscheid te nemen van onze vrienden en de trein terug te pakken naar huis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten