dinsdag 10 juni 2014

Ouwehands Dierenpark

Het stond al langer in de planning dat ik samen met mijn vriend naar de dierentuin zouden gaan. Ik ben zelf jaren al niet meer geweest en leek mij een leuk dagje uit.

Het was mooi weer en via Vakantieveilingen hebben wij twee kaartjes gekocht voor Ouwehands Dierenpark. De bedoeling was om de kaartjes uitgeprint mee te nemen, maar omdat hij thuis geen printer had, belde ik de Ouwehands op om te kijken of wij het eventueel daar bij kun konden uitprinten. Dat bleek geen probleem te zijn, want eenmaal daar aangekomen bij de receptie hadden zij een speciaal hoekje met een computer en een printer waar wij onze kaartjes konden uitprinten.

Omdat ik en mijn vriend geen rijbewijs hebben zijn wij nog afhankelijk van het openbaar vervoer. Ouwehands Dierenpark ligt in Rhenen en was erg makkelijk bereikbaar. De bus stopte voor de ingang en reed 2 keer in het uur.

Wij gingen op een doordeweekse dag, waardoor er weinig bezoekers waren in de dierentuin.

Bij binnenkomst kregen wij een plattegrond van de dierentuin met aantal kortingsbonnen dat wij konden besteden in sommige restaurants.

Mijn favoriete dier dat ik heb gezien zijn de stokstaartjes. Die waren zo schattig en zag je ook vrijwel onmiddellijk wanneer je de dierentuin betreed.

De plattengrond was goed en overzichtelijk, waardoor je makkelijk je favoriete dieren kon opzoeken. Ook was de indeling van de dierentuin (dieren uit Afrika, pinguïns en ijsberen) logisch ingedeeld. Voor de kinderen waren er genoeg speeltuinen aanwezig waar zij konden spelen.

In het restaurant konden wij gemakkelijk zelf ons eigen eten en drinken pakken. Het was in een vorm van een buffet gedaan. Met de kortingsbonnen konden wij een gerecht nemen met korting.

Het eten zelf was snel bereid en was erg smakelijk.

Omdat het winterperiode al voorbij was, waren de meeste dieren al buiten, waar wij met gemak van hun konden genieten.

 

 

Echt een topdagje was het!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten